Technická škôlka
V Štátnom pedagogickom ústave vznikla v roku 2018 myšlienka o možnosti vytvorenia vzdelávacieho programu pre materské školy so zameraním na rozvíjanie funkčnej gramotnosti detí, technického myslenia, predstavivosti, verbálnych schopností, samostatnosti práce v skupine a manažérskych schopností s dôrazom na rozhodovanie.Materské školy, s pracovným názvom Technické škôlky, na Slovensku vznikli podľa vzoru v Českej republike, kde sú ich už stovky a majú s nimi dobré skúsenosti.
Garantkou celého projektu je profesorka Iveta Radičová, ktorá o projekte povedala:„Myslím si, že úspešnosť vzdelávacieho systému je potrebné nastavovať od materských škôl a prepájať znalosti prírodovedných a sociálnych vied s vysoko humánnym prístupom, ktorý je dôležitý pre neskoršie uplatnenie sa detí v praktickom živote. Tieto ciele zabezpečíme práve tým, že budeme prepájať zamestnávateľov, regióny a školy už v predprimárnom vzdelávaní a kontinuálne budeme pokračovať na prvom stupni základnej školy,"
S radosťou Vás môžeme informovať, že aj naša materská škola sa dňom 21.2.2020 zapojila do uvedeného projektu.
S finančným prispením taiwanského veľvyslanectva Taipei representative office pod záštitou p.M.Ruey -LiTsenga sumou 1500eur a Mesta Senec tiež sumou 1500eur je v našej mš zriadená dielnička s pracovnými nástrojmi , prístrojmi kde si budú deti rozvíjať technické zručnosti pod dozorom vyškolených pani učiteliek, ktoré absolvovali kurz Technika hrou v predpimárnom vzdelávaní .
plán Technickej škôlky na školský rok 2022/2023
PLÁN_TECHNICKEJ_ŠKÔLKY_2022-2023.doc (45568)
PLÁN_TECHNICKEJ_ŠKÔLKY_2022-2023 (8).doc (44544)
Ciele projektu možno zhrnúť do nasledovných bodov:
- formulovať a tvoriť s deťmi jednoduché technologické postupy, učiť ich orientovať sa v nich a postupovať v činnostiach podľa zadanej schémy,
- podporovať diskusiou tvorivosť detí pri riešení úloh,
- viesť deti k tvorbe vlastného výrobku a k získaniu priamej skúsenosti s používaným náradím,
- poznávať a skúmať prírodu okolo seba, oboznámiť sa s rôznymi materiálmi a ich vlastnosťami.
Prioritou projektu je dosiahnuť u detí spojenie súvislosti dejov, ktoré sú typické pre inovačné procesy. Deti si podľa svojich predstáv a pod vedením pedagógov vyrobia funkčný model študovaného technického objektu (automobilu, lode, lietadla, domu). Takto získané vedomosti a zručnosti si efektívnejšie zafixujú. Hra s modelom, ktorá nasleduje po jeho výrobe, objasní deťom správne použitie technického objektu a možnosti skutočného stroja.